30 May
30May

תחיה גיתית נפצעה אנושות בתאונת דרכים בהיותה בת 14.5 בתאונה זו נהרגו הוריה הרב אבי כהן אור זצ”ל והרבנית שמחה כהן אור ע"ה.

הוריה ז"ל של תחיה גיתית היו אנשי חינוך שהקדישו את חייהם לחינוך והיו חלוצים לפני המחנה, אביה הרב אבי כהן אור זצ"ל הקים את הישיבה והמכינה הישיבתית "נתיבות דרור" ע"ש אל"מ דרור וינברג ז"ל, בישוב תלם, ישוב שהיה בזמנו לפני פרוק ובזכות הכוח הצעיר שזרם למקום הפך לישוב מבוסס המושך אליו מתיישבים רבים.רעייתו הרבנית שמחה ע"ה הייתה הכוח המעצים והמניע שעמד מאחוריו.

לרב אבי והרבנית שמחה נולדו 8 ילדים, ביום התאונה הייתה תחיה גיתית הגדולה מבין ילדיהם בת 14.5 והקטנה ביותר הייתה רות בת 3 חודשים בלבד. ברכב הנפגע היו תחיה גיתית שנפצעה והוריה שנהרגו במקום. תחיה גיתית פונתה במסוק צבאי במצב אנוש לביה"ח סורוקה בבאר שבע, שם עברה סדרה ארוכה של ניתוחים קשים ואושפזה שבועות רבים במחלקה לטיפול נמרץ. ההגדרה הרפואית הייתה שהיא במצב קומה מה שמוכנה צמח. למרות הערכות הרפואיות, המשפחה לא התייאשה והעבירה אותה לבית לוינשטיין ברעננה לצורך שיקום, שם שהתה כשנה, המשפחה עשתה ככל שבידה לשקם את חייה ולהשיבם ככל הניתן למה שהיו לפני התאונה.

מהתאונה תחיה גיתית נותרה נכה ב100% מרותקת לכיסא גלגלים. מונשמת ומוזנת בצינור ישירות לקיבה לא מדברת ולא מתקשרת עם הסביבה. דודה ודודתה הרב יעקב ואריאלה חסן להם תשעה ילדים, החליטו לקחת אותה לביתם ולנסות לתת לה את מה שנגזל ממנה, אבא אמא וחיים טובים ככל שניתן. מיום שתחיה גיתית עברה לביתם התחיל שיפור בחייה, אט אט נגמלה מההנשמה ומההזנה ישירות לקיבה, התחילה לתקשר עם הסביבה לדבר מילים אחדות ולצחוק, היום היא מזהה את אחיה ואחיותיה היא קוראת לדודה ודודתה אבא ואמא ועיניה אומרות הכל.

הטיפול היום יומי בתחיה גיתית מצריך משאבים רבים והוצאות מרובות. תחיה גיתית זקוקה לעזרת הזולת ב100% ומטופלת ע"י שני מטפלים. פגיעתה המוחית בתאונה גרמה לכך שהיא אינה יכולה לשלוט בצרכיה הבסיסים ביותר, ובנוסף לכך מבחינה מנטלית וקוגנטיבית רמתה השכלית היא של ילדה בת 5 וע"כ הטיפול בה וההשגחה עליה הם מסביב לשעון 24/7 . אחיה של תחיה גיתית המאומצים ע"י בני המשפחה אחים נוספים של האם שמחה ז"ל מטופלים גם הם בצורה מיטבית ונמצאים בקשר עם אחותם ככל שניתן באים לשהות איתה שבתות וחגים ומנסים לחזק את הקשר ככל שניתן מקורח הנסיבות.


בימים אלו  נקלעה המשפחה המאמצת למצב בו היא צריכה לבנות בית עם יחידה מיוחדת לתחיה גיתית ולהתאימה לצרכיה המיוחדים ונכותה.הצורך בהתאמת הבית לצרכיה, מייקרים את עלות הבניה בעשרות אחוזים. על כן יש צורך לעזור, לסייע ולתרום למשפחה. כדי שיוכלו לבנות לתחיה גיתית יחידה מתאימה ולצייד את היחידה בכול האמצעים הדרושים לה, ובכך להקל על תחיה גיתית את החיים ולהיטיבם ככל שניתן.

המשפחה עושה מאמצים גדולים בכדי לשפר ככל שניתן את איכות חייה של תחיה גיתית ותוחלתם. כל תרומה תעזור למשפחה לטפל טוב יותר בתחיה גיתית ותגרום לכך שתחיה גיתית תוכל לחייך ולשמוח.

תרמו ועזרו למשפחה להפוך את חייה של גיתית לטובים ושמחים יותר